Pengaruh Komunikasi Interpersonal antara Dosen dan Mahasiswa Terhadap Motivasi Belajar dan Prestasi Akademik Mahasiswa
Main Article Content
Abstract
Article Details
The proposed policy for journals that offer open access
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Copyright on any article is retained by the author(s).
- Author grant the journal, right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work’s authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal’s published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.
- The article and any associated published material is distributed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License
References
Sadirman, A.M. (2001). Interaksi dan Motivasi Belajar Mengajar. Jakarta, Rajawali Press.
Achroza, F. H. (2013). Hubungan Antara Komunikasi Interpersonal Dosen Pembimbing Mahasiswa dan Problem Focused Coping Dengan Stres Dalam Menyusun Skripsi Pada Mahasiswa FKIP Bimbingan Konseling Universitas Muria Kudus. Skripsi: Unversitas Muria Kudus.
Cangara, H. (2014). Pengantar Ilmu Komunikasi. Jakarta: Raja Grafindo.
DeVito, J. A. (2011) Komunikasi Antarmanusia. Jakarta, Karisma Publishing,
Fajar, M. (2009) Ilmu Komunikasi: Teori dan Praktik. Yogyakarta, Graha Ilmu.
Hamalik. O. (2005). Kurikulum dan Pembelajaran. Jakarta: Bumi Aksara.
__________________. (2005). Perencanaan pengajaran berdasar pendekatan sistem. Jakarta: PT bumi Aksara.
Kholil. S. (2006). Metode Penelitian Komunikasi. Bandung, Citapustaka Media.
Lunandi, A.G. (1994). Komunikasi Mengenai: Meningkatkan Efektivitas Komunikasi Antar Pribadi. Yogyakarta, Kanisius.
Mulyana, D. (2002) Ilmu Komunikasi, Suatu Pengantar. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
____________. (2001) Metodologi Penelitian Kualitas Paradigma Baru Ilmu Komunikasi dan Ilmu Sosial lainnya. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
Prayitno, E. (1989). Motivasi dalam Belajar. Jakarta: PPLPTK Depdikbud.
Rahmat, J.(2007). Psikologi Komunikasi. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
______________. (2005). Metode Penelitian Komunikasi: Dilengkapi dengan Contoh Analistis Statistik. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya.
Riduan & Engkos A. K. (2008). Cara Menggunakan dan memahamai Analisis Jalur (Path Analysis). Bandung, Alfabeta.
Sendjaja, S. D. (1994). Teori Komunikasi. Jakarta: Universitas terbuka.
Siburian, P. (2014). Hubungan Komunikasi Interpersonal dan Motivasi Belajar dengan Prestasi Belajar Penelitian Pengajaran. Jurnal Generasi Kampus, Vol. 7 No. 1. April 2014.
Sears, D.O, Freedman, J.I, (1994). Psikologi Sosial, Alih Bahasa: Michael Adyanti. Jakarta: Erlangga.
Suryabrata, S. (2002). Psikologi Pendidikan. Yogyakarta. PT. Raja Grafindo Persada.
Subagyo, J. (1997). Metode Penelitian dalam Teori dan Praktek. Jakarta, Rineka Cipta.
Wahyudi. (2013). Efektifitas Komunikasi Interpersonal Dosen Pembimbing Akademik dalam Peningkatan Motivasi Belajar Mahasiswa. Tesis: Fakultas Sospol, UNIB.
Wiryanto. (2006). Pengantar Ilmu Komunikasi. Jakarta, PT. Gramedia.
Widjaja, H. A. W. (2000). Ilmu Komunikasi: Pengantar Studi. Jakarta, Rineka Cipta,
Wood, J. T. (2013). Komunikasi Teori dan Praktik. Jakarta, Salemba Humanika.
Wok, S. Teori-teori Komunikasi. Kuala Lumpur, Cergas (M) SDN, BHD, 2004.