Motif Penggunaan Internet Dikalangan Remaja di Kota Makassar
Main Article Content
Abstract
Internet merupakan sebuah jaringan komputer globalraksasa yang telah menjadi realitas dalam kebutuhan informasi dan komunikasi jutaan manusia di dunia ini. Di sisi lain, kemajuan ini menimbulkan berbagai persoalan diantaranya plagiasi, pornografi, cyber crime, dan lainnya. Penelitian ini bertujuan untuk menjelaskan motif penggunaan internet dikalangan remaja di Kota Makassar. Metode penelitian yang digunakan adalah survei dengan jumlah responden 178 remaja. Hasil penelitian menunjukkan bahwa tingkat penggunaan internet dikalangan remaja sangat tinggi. Namun, motif penggunaannya lebih banyak berupa hiburan dan prestise. Sementara motif pengetahuan relatif lebih rendah.
Article Details
The proposed policy for journals that offer open access
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Copyright on any article is retained by the author(s).
- Author grant the journal, right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work’s authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal’s published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work.
- The article and any associated published material is distributed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License
References
Bulaeng, Andi. (2002). Teori dan Manajemen Riset Komunikasi. Jakarta: Narendra.
Wahyuni, Lussy Dwiutami dan Evita. (2009). Tingkat Literasi Mahasiswa Terhadap Media dan Informasi (Media And InformationLiteracy).http://lussysf.multiply.com/journal/item/69, diakses 7 April 2013.
Kompasiana.com, diakses: 15 April 2013.
McQuail, Denis & Sven Windahl. (1981). Communication Models: For The Study of Mass Communications. New York: Longman Inc.
Rakhmat, Jalaludin. (2002). Metode Penelitian Komunikasi. Bandung: PT Remadja Rosdakarya.
Sari, Rizki Masyita dan Syarifa Hanoum. (2012). Analisis Faktor-faktor yang Mempengaruhi Penggunaan Internet terhadap Peningkatan Kinerja UKM Menggunakan Metode Structural Equation Modelling. JURNAL TEKNIK ITS Vol. 1, Sept, 2012.
Severin, Werner J. & J.W. Tankard,Jr. (2005). Teori Komunikasi. Jakarta: Kencana Prenada Media
Tekno.liputan6.com.2013. diakses 7 April 2013